logo

Risproteinpulver

Sorter efter:

Tilpas udvalget
Luk
Tilpas oversigt

Pris

KJ pr 100g

Protein pr 100g

Smagsvarianter

Det første, som du skal spørge dig selv om, hvis du overvejer at begynde at anvende proteinpulver, er, om du i virkeligheden har brug for det. For hvem har egentligt brug for proteinpulver? Du har brug for tilskuddet, hvis du ikke indtager den rette mængde protein gennem din almindelige daglige kost. Man siger normalt, at man skal indtage mellem 1,5 og 2 gram protein per kilo, som man vejer, hvis man gerne vil øge sin muskelmasse, når man træner. Men hvor meget er det? Lad os sige at du vejer 75 kilo, så skal du indtage et gennemsnit på 131 gram protein hver dag.

Du skal altså udregne, hvor meget protein du indtager i hvert enkelt måltid, og hvis denne mængde ikke er tilstrækkelig alt efter, hvor meget du bør indtage, så kan du med fordel investere i din egen fremgang ved at købe noget proteinpulver.

Proteinpulver er bare et af mange forskellige tilskud, som du kan anvende i din hverdag. Et andet produkt, som ikke er helt så populært som proteinpulver, er kreatin. Kreatin findes i kroppen, da kroppen selv er i stand til at producere stoffet, men det optages også gennem mad, og det optages primært igennem kød og fisk. Kreatin kan øge kapaciteten ved korte og intensive træningspas, og herudover, så kan det medvirke til, at man kan opbygge større muskler.

Hvis du vil læse mere om forskellige typer af tilskud, og hvis du især vil lære mere om forskellige typer af proteinpulver, så kan du med fordel læse videre i de næste par afsnit.

 

Hvad er forskellen på de forskellige typer af proteinpulver?

Der findes rigtig mange forskellige typer af proteintilskud, og den største forskel ligger i, hvordan og af hvad produktet er fremstillet. De mest populære typer af pulver er whey. Dette produkt bliver ligesom mange andre udvundet af komælk. Whey proteinpulver, som også er kendt som valleprotein, er utroligt effektivt, hvis man gerne vil optage nogle proteiner i kroppen hurtigt.

Hvis man gerne vil finde et produkt, som doserer mængden af protein i et langsommere tempo, så kan man med fordel anvende kasein proteinpulver. Dette produkt afgiver protein over en lang periode, og man kan derfor med fordel indtage det lige inden sengetid. Derved kan kroppen nemmere restituere, og kroppen vil blive tilført protein og energi i en periode på døgnet, hvor den normalvis ikke vil modtage noget energi.

Dog er det også muligt at finde proteintilskud, som kan indtages af veganere eller personer, der er intolerante overfor både gluten og laktose. Dette proteinpulver kaldes risproteinpulver, og er som navnet indikerer fremstillet af ris. Dette produkt vil blive belyst meget mere i det sidste afsnit i denne artikel.
I næste afsnit kan du finde gode råd til, hvad du skal huske, hvis du gerne vil enten cutte eller gaine.

Dette skal du huske, hvis du vil cutte eller gaine

Som nævnt i det første afsnit, så er der mange forskellige tilskud, som din krop kan have godt, når du træner. Det produkt, som der er blevet gået mest i dybden med, er proteinpulver. Men man kan med visse fordele bytte proteinpulveret med tilskuddet weightgainer. Weightgainer indeholder en meget mindre mængde af protein end proteinpulver gør, men derimod indeholder dette produkt en meget større mængde af kalorier.

Styrketræningsåret er ofte delt op i sæsoner. De fleste vælger at gaine i perioden mellem slutningen af sommeren og starten af foråret. At gaine vil sige, at man ligger i et højere kalorieoverskud, end man normalvis ville gøre. Dette gør man for at opbygge muskler hurtige, på trods af at man også tager et par kilo på i fedt. Hvis man gerne vil gaine, så kan det være en utroligt god ide at bytte proteinpulveret ud med noget weightgainer.

Men når foråret så småt er ved at begynde, så kan man med fordel bytte tilbage igen. Nu starten perioden, hvor de fleste vælger at cutte, nemlig. Når man cutter, så prøver man at ligge i et lille kalorieunderskud, hvilket vil sige, at man forbrænder mere end man indtager. På denne måde opbygger man ikke så meget muskelmasse, men man former sin krop, så den er klar til en tur på stranden til sommer.

Så hvis du også gerne vil dele træningsåret op i to sæsoner, så kan du med fordel investere i proteinpulver til perioden, hvor du gerne vil cutte. Og du kan med fordel købe noget weightgainer, som du kan anvende i perioden, hvor du gerne vil gaine.

I næste afsnit kan du læse mere om risproteinpulver, som blev nævnt tidligere, og du kan læse om, hvad der karakteriserer risproteinpulver.

Hvad er det specielle ved risproteinpulver?

Risproteinpulver er et tilskud, som er produceret af brune ris, som man almindeligvis kan finde i pulverform. Forskellen på dette produkt og andre typer af proteinpulver er, at de fleste andre tilskud er produceret af komælk. Pulver, som er udvundet fra komælk, er blandt andet whey proteinpulver og kasein proteinpulver.

Fordelen ved at anvende risproteinpulver i stedet for de mere populære varianter er, at dette produkt er meget lettere at fordøje, og herudover så er det også muligt at indtage dette produkt, hvis man er veganer. Personer som er gluten intolerante kan også anvende dette produkt fremfor for produkter, der er udvundet af komælk.

Andre fordele ved risproteinpulver er helt klar prisen, det er meget billigere end det populære whey protein. På trods af at dette produkt er billigere, så kan det stadig indeholde op til 30 gram protein per portion, så kroppen stadig for et godt skud protein. Når man taler om indtagelsen af dette produkt, så foregår det præcist ligesom alle andre produkter. Pulveret skal opløses i væske, og derefter kan man blot drikke det.

Så hvis du er veganer, gluten intolerant eller andet, så kan du med fordel få dit proteintilskud igennem dette tilskud, på denne måde sparer du også penge, og du hjælper dit fordøjelsessystem med at bearbejde den ekstra protein.

Siden drives af Tim Petersson - Ingridsvej 70 - 4070 Kirke Hyllinge - Tlf. 23 82 38 05